Huishoudelijk reglement
HUISHOUDELIJK REGLEMENT Knapper-competitie
1.1 Vaststelling
Overeenkomstig artikel 18 van de statuten heeft de Algemene Ledenvergadering van de vereniging het navolgende huishoudelijk reglement vastgesteld.
1.2 Leden bestuur
Naast de dagelijks bestuursfuncties, voorzitter, secretaris en penningmeester vervullen de overige leden van het bestuur de volgende functies:
- 1e algemeen lid
- 2e algemeen lid
1.3 Taakomschrijving Dagelijks Bestuur
Voorzitter
- Maakt deel uit van het Dagelijks Bestuur
- Leidt de bestuursvergadering
- Leidt de algemene ledenvergadering (ALV)
- Onderhoudt de formele en informele contacten binnen de vereniging
- Coördineert en ziet toe op een goede uitoefening van alle taken binnen de vereniging
- Coördineert eventuele sponsoring
- Voorziet de website van verenigingsinformatie
Secretaris
- Maakt deel uit van het Dagelijks Bestuur
- Verzorgt het jaarverslag op de Algemene Ledenvergadering
- Draagt zorg voor de agenda en de notulen van de bestuursvergaderingen en de Algemene Ledenvergadering
- Verzorgt de in en uitgaande post van de vereniging
- Voert de administratie en het archief
- Zorgt voor (tijdige) verzending van stukken t.b.v. overige (bestuurs)leden
- Bewaakt de toepassing van de Statuten en het Huishoudelijk reglement
- Zorgt voor actualisatie van de reglementen op de website
Penningmeester
- Maakt deel uit van het Dagelijks Bestuur
- Is verantwoordelijk voor het financieel beheer binnen de vereniging
- Draagt zorg voor de inning van contributies, eventuele opbrengsten van sponsor acties, adverteerders en subsidies
- Draagt zorg voor een verantwoorde vastlegging van, en de controle op de inkomsten en de uitgaven van de vereniging
- Draagt zorg voor de vaststelling en het bewaken van de begroting
- Verzorgt betalingen
- Verzorgt op de Algemene Ledenvergadering het financieel jaarverslag, de begroting en het contributie voorstel
- Onderhoudt de contacten met financiële instellingen
- Voorziet de website van “penningmeester-info”.
1.4 Wedstrijdsecretariaat en taakomschrijving
- Het wedstrijdsecretariaat wordt gevormd door de competitieleider
- De competitieleider kan zich laten bij staan door een of meer natuurlijk personen uit de leden
- Draagt zorg voor een actueel competitieprogramma en verwerken van uitslagen en bijhouden standen
- Neemt op verzoek van het bestuur deel aan de vergaderingen
- Verzorgt de ledenadministratie en stemt dit af met de penningmeester
- Doet voorstelen aan het bestuur ten aanzien van de competitie indeling
- Voorziet de website van “competitie-info”.
1.5 Kosten bestuur
- Door bestuursleden en het wedstrijdsecretariaat gemaakte kosten t.b.v. of namens de Knapper-competitie kunnen tegen het overleggen van een bewijsstuk worden vergoed
- Uitgaven boven € 100,00 hebben vooraf de goedkeuring van het bestuur nodig
- De vergoeding voor het gebruikmaken van telefoon en internetverbinding bedraagt
€ 25,00 per jaar voor leden van het dagelijks bestuur en het wedstrijdsecretariaat
1.6 Lidmaatschap zelfde vereniging
Tot het bestuur mogen maximaal 2 personen uit dezelfde vereniging behoren
1.7 Kascontrole
- De op grond van artikel 14 lid 2 van de statuten, door de algemene ledenvergadering benoemde kascommissie, bestaat uit 2 leden en 1 reserve lid van verschillende verenigingen. Leden hebben elk twee jaar zitting, met dien verstande, dat elk jaar 1 lid aftreedt. De commissie is belast met het controleren van de administratie van de penningmeester. Zij brengt, indien nodig, adviezen uit m.b.t. het financieel beheer.
- Als de administratie van de penningmeester in orde is bevonden, zal het bestuur de penningmeester voor zijn beleid dechargeren. De kascontrole dient uiterlijk 2 weken voor de datum van de algemene vergadering plaats te vinden op uitnodiging van de penningmeester.
1.8 Contributie
- De contributie moet binnen 14 dagen na dagtekening van de uitnodiging tot betaling worden voldaan.
- Bij het niet nakomen van de betaling van de contributie kan het bestuur besluiten om een team uit te sluiten van de competitie.
1.9 Ontzegging deelname
Mochten er naar oordeel van het bestuur gegronde redenen aanwezig zijn, dan kan zij een vereniging, team of één of meer personen de deelname weigeren of verdere deelname (al dan niet tijdelijk) ontzeggen.
1.10 Risico
Iedere deelnemer aan de Knapper-competitie neemt geheel op eigen risico deel. Nimmer kan het bestuur of het wedstrijdsecretariaat op enige wijze aansprakelijk worden gesteld.
1.11 Reglementen
Ieder lid, vereniging en/of deelnemer is verplicht zich aan de diverse, door de Algemene Ledenvergadering, vastgestelde reglementen te houden.
1.12 Bestuursbevoegdheid
In alle gevallen, waarin dit reglement niet voorziet, beslist het bestuur.
Aldus vastgesteld in de Algemene ledenvergadering van 11 januari 2018 te Hoogeveen
Secretaris, Voorzitter,
Murko Greidanus Gerrit Soldaat